API
- Prepojenie Upgates prostredníctvom API
Pozor! Informácie ohľadom plateného API sú tu uvedené s predstihom pre vašu informáciu. Pôvodne sme plánovali zavedenie poplatkov aj limitov od 2. septembra 2024, ale na základe spätnej väzby a potrieb našich partnerov sme sa rozhodli spoplatnenie odložiť na 6. januára 2025. Limity však budú zavedené už 2. septembra 2024. Neplatené API zostáva pri využívaní doplnkov označených štítkom "Overené".
Čo je Upgates API
API je aplikačné programovacie rozhranie, ktoré sa používa na odovzdávanie údajov medzi Upgates a inými aplikáciami formalizovaným spôsobom. Upgates ponúka verejné API, ktoré umožňuje komukoľvek odovzdávať obsah do služby alebo zo služby.
Veľké množstvo ponúkaných doplnkov sa spravuje a priebežne pripája prostredníctvom API. Veľkou výhodou tejto technológie je neustála aktualizácia údajov, ktoré môžu byť synchronizované na dvoch alebo viacerých miestach súčasne.
Vďaka API môžete pracovať s údajmi v systéme (vkladať, aktualizovať, čítať, mazať) v reálnom čase a prepojiť napr. účtovníctvo, ERP alebo iný systém s Upgates. Takže keď aktualizujete napr. hodnotu zásob v systéme Upgates, aplikácia vytvorí požiadavku API na zmenu stavu v inom systéme.
Užívateľské vs. Partnerské API
API sa delí na dve časti Užívateľské a Partnerské.
Užívateľské API
Slúži klientom Upgates na prepojenie vlastného nástroja, alebo 3. strany, ktorá aktuálne nie je súčasťou Upgates partnerského programu a nemá svoj overený doplnok.
Táto časť API je platená podľa aktuálneho cenníka. Pokiaľ si prajete využívať neplatené API, je nutné 3. stranu / váš nástroj prepracovať do Partnerského api a overený doplnok.
Obmedzenie API (LImity)
Užívateľské API sa riadi nastavenými limitmi. Každý klient Upgates má e-shop v určitej tarife podľa aktuálneho cenníka. Každá tarifa má svoj API limit, ktorý limituje počet volaní daného API. Akonáhle je limit vyčerpaný API nebude pre nejaký čas fungovať. Zoznam týchto limitov nájdete v našej APIary dokumentácii.
Čo robiť, keď vám limity nestačia?
Pokiaľ vám základné limity v API nestačia a potrebujete viac, doporučujeme sa najskôr pozrieť, či by vaše API napojenie nešlo optimalizovať.
Best Practices pre používanie API, sme prehľadne vypísali v našej APIary dokumentáciu. Pokiaľ by ste si s optimalizáciou vášho API nevedeli rady a chcete vedieť čo vo vašom napojení zlepšiť, neváhajte sa obrátiť na našu technickú podporu prostredníctvom ticketovacieho systému vo svojich administráciách.
Pokiaľ ste na svojej strane API optimalizovali, avšak váš e-shop je natoľko veľký, že aj napriek optimalizácii dosahujete základné limity. Môžete dané limity navýšiť.
Navýšenie môžete vykonávať vo svojej administrácii v sekcii Doplnky / API - Obmedzenia a ceny.
Tu v sekcii Limity požiadaviek si pomocou "+" a "-" nastavíte počet balíčkov, ktoré vám daný limit zdvihnú. Následne akonáhle budete mať počet balíčka nastavený, potvrďte svoj výber tlačidlom Uložiť.
Pokiaľ limit prekračujete a neviete si rady, koľko presne by ste v danom limite požiadaviek mali mať nastavené, môžete využiť tlačidlá Nastaviť odporúčaný limit v hláške, ktorá vás na prekročenie limitu upozorňuje. Systém automaticky nastaví odporúčaný limit tak, aby ste mali dostatočný priestor na fungovanie cez vaše užívateľské API.
Maximálny počet balíčkov je 60, čo zodpovedá 60 000 požiadaviek za deň. Do tohto limitu by sa mal vliesť 99% všetkých e-shopov.
Ak máte dodatočné otázky, môžete sa pozrieť na najčastejšie riešené situácie s API v našom článku.
Partnerské API
Je určené pre agentúry, ktoré chcú svoj doplnok ponúkať klientom Upgates. Na partnerské API sa nevzťahuje platená časť API.
Klienti využívajúci napojenie cez overený doplnok agentruy majú prepojenie cez API zadarmo.
Pokiaľ ste agentúra a máte záujem o overený doplnok, viac sa o tomto môžete dozvedieť v našej sekcii pre vývojárov.
Ako spoznať overený doplnok v administrácii?
Zobrazenie overeného doplnku v Administrácii
Zobrazenie overeného doplnku v Marketplace
Obmedzenie počtu požiadaviek
Počet požiadaviek sa skladá zo základného limitu podľa zvolenej tarify z obchodného modelu (cenník) a individuálneho limitu, ktorý si môže každý klient určiť (pridať).
Ako to teda funguje?
- Každý limit sa skladá z hodinového a denného počtu požiadaviek.
- Po vyčerpaní hodinového limitu sa čerpá dodatočný denný limit.
- Po vyčerpaní hodinového a denného limitu musíte s ďalšími požiadavkami vždy počkať do začiatku nasledujúcej hodiny, kedy sa počet požiadaviek za hodinu vynuluje.
- Váš vývojár je informovaný o aktuálnom stave počtu požiadaviek v každom limite (za deň a hodinu) v odpovedi na komunikáciu API. Po vyčerpaní limitov nebude komunikácia API fungovať a API vráti vášmu vývojárovi správu s upozornením, že limit bol prekročený.
* Hodinou sa rozumie interval od prvej sekundy po poslednú sekundu hodiny.
** Deň je interval začínajúci prvou sekundou a končiaci poslednou sekundou daného dňa.
Počet požiadaviek základného limitu:
Tarif | Hodinový limit | Denný limit | Celkom |
---|---|---|---|
Bronze | 10 | 100 | 340 |
Silver | 15 | 300 | 660 |
Gold | 50 | 600 | 1800 |
Platinum | 100 | 1500 | 3900 |
Exclusive | 100 | 1500 | 3900 (+ individuálne možnosti rozšírenia) |
Počet jednotlivých žiadostí o limit:
Tento individuálny limit sa skladá zo samostatných "balíkov", z ktorých každý pozostáva z 1000 požiadaviek. Týchto 1000 požiadaviek je rozdelených medzi denný a hodinový limit.
25 požiadaviek za hodinu a 400 za deň.
Celkom 600(25 požiadavky x 24hodin) + 400den = 1000
Maximálny počet balíkov, ktoré je možné zakúpiť, je 60. To zodpovedá 60 000 požiadavkám za deň. Ak potrebujete ešte vyšší limit, kontaktujte technickú podporu.
Dokumentácia
Konkrétne možnosti API nájdete vo verejne dostupnej dokumentácii.
Upgates API spĺňa princípy RESTu.Do API Upgates je možné sa pripojiť pomocou unikátneho prístupu. Ide o bezpečnostnú poistku, aby nemohol vaše dáta čerpať niekto neoprávnený.